• Akcja „Milion dzieci modli się na różańcu”.

• Inicjatywa została zapoczątkowana w 2005 r. w Caracas, stolicy Wenezueli. Podczas modlitwy różańcowej grupy dzieci w przydrożnej kapliczce, kilka kobiet, które im wówczas towarzyszyły, doświadczyło głębokiej obecności Maryi Panny. Przypomniały sobie wówczas obietnicę św. Ojca Pio: „Kiedy milion dzieci odmawia różaniec, świat się zmienia”. I o to właśnie chodzi w tej kampanii – o wiarę w moc modlitwy dzieci.

Akcja odbyła  się we wtorek 18 października. W tym dniu na sześciu kontynentach dzieci z wielu krajów świata modliły  się na różańcu.  Również w naszej szkole  osoby chętne spotkały się   na  sali gimnastycznej, gdzie odmówiliśmy 1 tajemnicę różańca w intencji jedności i pokoju.

• Dzień Edukacji Narodowej

• W czwartek 13 października 2022 r. w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji na uroczystym apelu spotkali się uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi oraz zaproszeni goście. Program artystyczny  przygotowali uczniowie klasy II pod opieką p. Joanny Jurczak - Sanetry, p. Ewy Chruściel i p. Małgorzaty Denisiuk. Uczniowie zaprezentowali społeczności szkolnej i zaproszonym gościom  niekonwencjonalny i zapierający dech w piersiach pokaz mody nauczycielskiej najnowszej kolekcji marki "Tani Armani". Na czerwonym dywanie mogliśmy zobaczyć prawie wszystkich przedmiotowców, którzy prezentowali swoje oryginalne stroje do znanych i lubianych przebojów. Następni drugoklasiści złożyli nauczycielom wierszowane życzenia, zaś Julka Nasiłowska uświetniła akademię występem wokalnym.   Wszystkim pokaz bardzo się podobał, dlatego został nagrodzony gromkimi brawami. Na zakończenie  został rozstrzygnięty konkurs Samorządu Uczniowskiego "Poznaj nauczyciela swego po oczach jego", który okazał się niezwykle trudny. Zwyciężczynią okazała się Wiktoria Czapska z ósmej klasy. Dzień był również okazją  do wręczenia nauczycielom i pracownikom obsługi nagród Dyrektora oraz podziękowania im za wysiłek włożony w wychowanie i wielkie serce okazywane podczas pracy z dziećmi.

• Wycieczka do Kazimierza Dolnego

• Osada zwana Wietrzna Górą, której początki sięgają XI wieku, to obecnie przepiękny, urokliwy Kazimierz Dolny.

W dniu 11 października dzieci z klas I-III pod opieką swoich wychowawczyń wybrały się na wyczekiwaną wycieczkę właśnie do Kazimierza. Wycieczkę zorganizowano w ramach programu „Poznaj Polskę”, dofinansowanego przez Ministra Edukacji  i Nauki.

Mimo, że to połowa października, pogoda nam dopisała. Do Kazimierza zaprowadziło nas słoneczko i towarzyszyło nam do końca naszej wycieczki.

Na początku zwiedziliśmy ruiny zamku,  basztę oraz kamienną wieżę, która jest doskonałym punktem widokowym, skąd podziwialiśmy panoramę miasta i wijącą się w dole Wisłę. Pan przewodnik zwrócił uwagę na dzieje zamku i jego historyczne znaczenie. Następnie weszliśmy na Górę Trzech Krzyży i tu pan Mieczysław okazał się niewyczerpaną skarbnicą wiedzy. Jego opowiadanie przeplatane  anegdotami i ciekawostkami przybliżyło nam historię związaną z górą i nazwą tego miejsca. Stąd udaliśmy się na spacer po Rynku Starego Miasta z zabytkową drewnianą studnią, gdzie podziwialiśmy architekturę tego niezwykłego miejsca, kamieniczki Przybyłów - najbardziej rozpoznawane kamieniczki w Kazimierzu przedstawiające motywy religijne, pobudowane przez braci Mikołaja i Krzysztofa. W kamienicy Celejowskiej mogliśmy podziwiać obrazy współczesnych artystów, przedstawiające stary i nowy Kazimierz, a w Muzeum Nadwiślańskim podziwialiśmy sztukę złotniczą. Dużym zainteresowaniem cieszyły się sklepiki i stragany, w których zaopatrzyliśmy się w pamiątki z Kazimierza i prezenty dla najbliższych. Potem  udaliśmy się eko-busikami do Wąwozu Korzeniowego, który jest bardzo malowniczym miejscem w okolicy miasta. Wąwóz ma długość 400 m i został wyżłobiony w lessowym podłożu przez erozję i wody opadowe. Jego krawędzie porasta starodrzew dębowy i lipowy. Ze zwisających pni do góry wyrastają konary. Byliśmy pod wrażeniem tego „cudu natury”. Oglądanie tego niezwykłego miejsca oraz sama podróż do niego okazała się dla wszystkich dużą atrakcją. To był ostatni punkt naszej wycieczki. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do restauracji na wspólny posiłek. Zmęczeni ale pełni wrażeń i z kogutami kazimierskimi wróciliśmy  do domu.

• Wycieczka do Warszawy

• W poniedziałek 10 października klasy IV-VIII wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Na początku  odbył się spacer z przewodnikiem po Łazienkach Królewskich podczas którego mieliśmy okazję zobaczyć między innymi Pałac Myślewicki , Podchorążówkę , Pałac na wyspie , Amfiteatr, Wodozbiór, teatr królewski i starą oranżerię ,jak również Pomnik Henryka Sienkiewicza czy  Fryderyka Chopina . Po udanym spacerze wybraliśmy  się na spożycie posiłku w restauracji MacDonald. Następnie samodzielnie  zwiedzaliśmy Centrum Nauki Kopernika, gdzie oglądaliśmy wystawy stałe, mogliśmy wykonać różne doświadczenia i obserwacje. Ostatnią atrakcją był seans w planetarium o tematyce „Jesteśmy Astronomami ” podczas którego mogliśmy zobaczyć w jaki sposób odkrywane są nowe miejsca w kosmosie, przenieść się do obserwatorium , a także do CERN-u , by rozpędzić się w akcelatorze cząsteczek badających właściwości materii , z której wraz z całym  kosmosem jesteśmy stworzeni. Wycieczka była pełna wrażeń i nauki. Z niecierpliwością wyczekujemy kolejnej .

• Spotkanie z Panem Strażakiem

• W końcu nadszedł długo oczekiwany dzień… W piątek 7 września była piękna jesienna pogoda, wspaniały dzień na odwiedziny Superbohatera-Strażaka- p. Roberta. Dzieci miały ogromną niespodziankę, kiedy na plac szkolny zajechał wóz strażacki. Pan Robert opowiedział nam o trudnej i ciężkiej funkcji jaką jest zawód strażaka. Podkreślał, że strażacy przede wszystkim są od tego, aby nieść pomoc. Zaprezentował dzieciom wóz strażacki z całym wyposażeniem. Dzieci mogły przymierzyć kask strażacki, który okazał się dosyć ciężki oraz wejść do środka wozu. Radość dzieci była bezcenna… Niektórzy chłopcy już dziś wiedzą, że kiedy dorosną będą strażakami. Dziękujemy bardzo p. Robertowi za poświęcony czas…

• Projekt „BohaterON – w naszej szkole”.

• Jest to ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca za zadanie  upamiętnienie, uhonorowanie i  niesienie bezpośredniej pomocy żyjącym uczestnikom Powstania Warszawskiego. Organizatorami projektu są : Fundacja Rosa, Fundacja Sensoria, Fundacja Pokolenia Kolumbów pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Instytutu Pamięci Narodowej.  Akcja  ma na celu podniesienie poziomu wiedzy i świadomości uczniów na temat Powstania Warszawskiego poprzez przeprowadzenie dodatkowych lekcji tematycznych. Zajęcia w naszej szkole odbyły się pod koniec września w klasach: IV, V, VI, i VIII.  Uczniowie zwłaszcza młodsi bardzo zainteresowali się życiem i działalnością powstańców, wzruszyli się historią małego Stasia, który jako 11-latek roznosił listy podczas  trwających walk i zrzucanych bomb.  Następnie uczniowie wzięli udział w drugiej części akcji: zapoznali się z życiorysami niektórych powstańców i napisali do nich na specjalnie utworzonej stronie internetowej „dumni z powstańców” wpisy z życzeniami bądź podziękowaniami za ich bohaterską postawę podczas wojny i Powstania Warszawskiego.

• Dzień chłopaka w oddziałach przedszkolnych

• W tym dniu szczególnym – września trzydziestego,
            Witamy serdecznie chłopaka każdego.
            Dzisiaj święto Wasze, dzień prezentów, życzeń,
            Innych przyjemności już nawet nie zliczę!

Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach

w życiu rodzinnym czy życiu przedszkola.

Równie ważne jest więc Święto Chłopców, które obchodzimy 30 września.

W tym dniu dziewczynki złożyły chłopcom życzenia, uściskały i ucałowały oraz zaśpiewały głośne Sto Lat.

Nie brakło także w tym dniu słodkiego poczęstunku i sesji zdjęciowej.

W ramach niespodzianki dla chłopców miał odwiedzić nas Super bohater, ale ze względu na brzydką pogodę przełożyliśmy wizytę na inny termin. Już nie możemy się doczekać….!!!

Mimo wszystko był to dzień, pełen wrażeń, atrakcji, radości i dobrej zabawy.

• Wycieczka do sali zabaw Młynek w Siedlcach

• Czwartek 6 października to data, której nasze przedszkolaki nie mogły się doczekać. Tego dnia odbyła się wycieczka do sali zabaw Młynek zorganizowana głównie z okazji Dnia Chłopaka. Dzieci z obu grup przedszkolnych pod opieką p. Asi, p. Asi, p. Ewy i p. Anety miło spędziły czas. Dla niektórych była to pierwsza przejażdżka autokarem i pierwsza wizyta w Młynku. Wszyscy doskonale się bawili: zjeżdżali na zjeżdżalniach, wspinali się, zanurzali się w basenie z kulkami, jeździli samochodzikami, traktorkami, każdy znalazł coś dla siebie. Część dzieci ze smutkiem opuściła to miejsce, kiedy nasz czas minął… Obiecałyśmy dzieciom, że to nie ostatnia nasza wycieczka, więc już planujemy kolejną atrakcję… Szczegóły wkrótce…

• Wycieka klasowa z okazji Dnia Chłopaka

• Dnia 07 października klasa V wybrała się na wycieczkę do Siedlec. Uczestniczyli w niej wszyscy uczniowie, a opiekunami byli: wychowawca klasy, pani Marzena Boguszewska oraz pan Ireneusz Miroński. Pierwszym punktem programu było kino Helios, w którym obejrzeliśmy film pt.: "KING: Mój przyjaciel lew". Film bardzo się spodobał. Opowiadał o nastoletniej Inés i jej bracie Aleksie, którzy znajdują lwiątko, nadając mu imię King. Gdy okazuje się, że mały lew jest poszukiwany i grozi mu niebezpieczeństwo, rodzeństwo wpada na szalony plan – chcą mu pomóc wrócić do prawdziwego domu, do Afryki. Przeżywają wiele przygód, nie brakuje również kilku wzruszających scen. Polecamy! Następnie, po posiłku w restauracji McDonald's, pojechaliśmy do parku trampolin. Wszyscy się świetnie bawili: skacząc, robiąc salta i fikołki, była również koszykówka i nowa gra sprawdzająca szybkość i refleks. Wycieczka bardzo się udała i już nie możemy doczekać się następnej!

• Ślubowanie pierwszoklasistów

• „Ślubuję być dobrym uczniem, dbać o dobre imię szkoły, uczyć się pilnie i być dobrym kolegą. Swym zachowaniem i nauką będę sprawiać radość rodzicom i nauczycielom”- tak w środę 5 października ślubowali pierwszoklasiści.

Zanim to jednak nastąpiło, pięknie zaprezentowali swoje umiejętności recytując wiersze, śpiewając piosenki, w których podkreślali umiłowanie do ojczyzny i barw ojczystych. Udowodnili też, że potrafią właściwie zachować się w szkole  oraz w ruchu drogowym. Zwieńczeniem występu był przepiękny taniec z szarfami w barwach narodowych. Doniosłym momentem uroczystości było ślubowanie pierwszoklasistów, które wzbudziło wiele emocji, bowiem po raz pierwszy uczniowie ślubowali  na Sztandar Szkoły Podstawowej imienia Orła Białego w Paprotni. Następnie pani dyrektor Anna Głuchowska dokonała aktu  pasowania na ucznia. Od tej chwili stali się prawdziwymi uczniami ze wszystkim przywilejami i obowiązkami uczniowskimi. Pani dyrektor oraz zaproszeni goście skierowali do dzieci miłe słowa, życząc im sukcesów w nauce i samych dobrych dni w szkole. Dzieci otrzymały dyplomy oraz pamiątkowe upominki ufundowane przez Radę Rodziców. Następnie wraz z rodzicami i zaproszonymi gośćmi udały się na słodki poczęstunek. Z wielką radością brały udział w otrzęsinach przygotowanych przez Samorząd Uczniowski. Zapewne dzień pasowania na ucznia pozostanie na długo w pamięci każdego pierwszoklasisty, bo takich chwil w końcu nie sposób zapomnieć.

• Dzień Przedszkolaka

• Każdy przedszkolak dobrze wie,
            że kiedy 20 wrzesień zbliża się,
            od najmłodszego, aż po starszaka,
            wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka"

20 września - to dzień ważny dla wszystkich przedszkolaków w całej Polsce. Święto to zostało ustanowione, by podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci i  ma przyczynić się do popularyzacji wychowania przedszkolnego.

W naszym przedszkolu obchodziliśmy Święto Przedszkolaka w środę. Tego dnia czekało na dzieci wiele niespodzianek i atrakcji. Jak co roku upiekliśmy kiełbaski oraz inne pyszności na ognisku pod szkołą. Wysłuchaliśmy koncertu interaktywnego – Jestem sobie Przedszkolaczek oraz wykonaliśmy mini sesję zdjęciową. Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawach integracyjnych, a po obiedzie nadszedł czas na słodki poczęstunek. Złożyliśmy wszystkim, maluszkom i starszakom życzenia samych słonecznych dni i radosnych chwil w naszym przedszkolu, aby każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele cudownych i pozytywnych doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają !!!

• Jesteśmy bezpieczni ! Spacer na przejście dla pieszych/ Wizyta pani policjantki

• W drugim tygodniu września nasze zajęcia dotyczyły tematyki bezpieczeństwa. Dzieci poznały numery alarmowe i dowiedziały się, jak zachowywać się w sytuacjach niebezpiecznych oraz jak ich unikać. Wybraliśmy się na spacer, aby nauczyć się bezpiecznie przechodzić na drugą stronę jezdni. Odwiedziła nas również pani policjantka, dzięki której dzieci utrwaliły zagadnienia poruszone na zajęciach. Na koniec prelekcji każdy dzielny przedszkolak miał okazję przymierzyć prawdziwe kajdanki, które jak się okazało dla dzieci były za duże. Nasz gość chciał w taki sposób pokazać, że dzieci nie powinny bać się policji i w razie niebezpieczeństwa prosić mundurowych o pomoc.

• Wycieczka do Siedlec klas I - III

• 29 września 2022 r. 45 dzieci z klas I-III pod opieką : p. G. Łęczyckiej, p. J. Jurczak- Sanetry, p. H. Kruk i p. A. Nasiłowskiej uczestniczyło w wycieczce do Siedlec zorganizowanej w ramach obchodów Dnia Chłopaka. Dzieci nie mogły się doczekać dnia wyjazdu. Wyruszyliśmy z Paprotni autokarem o godz. 8.15. Dopisywały nam humory. W Siedlcach ze względu na liczebność podzieliliśmy się na 2 grupy. Klasa III odwiedziła Muzeum Regionalne, gdzie uczestniczyła w lekcji muzealnej: ,,W poszukiwaniu skarbów”. Pani archeolog ciekawie opowiadała o wyprawach i znaleziskach archeologicznych. Obejrzeliśmy interesującą prezentację. Następnie braliśmy udział w warsztatach, podczas których dzieci wykonywały ozdobne muszelki. Potem zwiedzały wystawy: ,,Wiejska chata”, ,,Historia Siedlec”. Uczniowie z ciekawością oglądali dawne sprzęty, wyposażenie staropolskich chat. Mieli możliwość zagrania na oboju. Bardzo zaciekawiła ich historia Siedlec. W tym czasie  klasy I i II uczestniczyły w warsztatach ,,Kulinarne Poddasze”, których tematyka nawiązywała do czasów PRL-u. Degustowały różne smaki galaretek. Obejrzały prezentację na temat wartości odżywczych owoców. Następnie własnoręcznie wykonywały deser z wykorzystaniem galaretek, kremu sułtańskiego i tartej czekolady. Radości nie było końca. Każde dziecko zabrało swój deser do domu. Potem czekała je niespodzianka. Osobiście przyrządzały zapiekanki z przygotowanych produktów, które mogły zjeść popijając wodą z sokiem z saturatora. A jak smakowały?... . Na koniec pobytu w ,,Kulinarnym Poddaszu”  wszyscy robili pamiątkowe zdjęcia z wykorzystaniem rekwizytów z czasów PRL-u. Była wspaniała zabawa. W godzinach 11.20 – 12.00 obie grupy spacerowały po mieście zwiedzając pomniki, oglądając siedlecką fontannę, obserwując ruch uliczny. O godzinie 12.00 nastąpiła zmiana. Klasy I i II zwiedzały Muzeum Regionalne , zaś klasa III brała udział w warsztatach ,,Kulinarne Poddasze”. O godz. 14.00 zadowoleni i syci wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną. To była bardzo udana wyprawa. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnej wycieczki.

• Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Paprotni
        • (+25) 6312137 ul. Jana Pawła II 5 08-107 Paprotnia
        • 08-107 Paprotnia ul. Jana Pawła II 5 e-mail: zs_paprotnia@op.pl lub sp_paprotnia@paprotnia.pl Poland
        • Kontakt do Inspektora Danych Osobowych (IOD) Paulina Skrouba e-mail: iod.rodo@epoczta.pl